Puncte de verificat pentru angajatori


 √  Depunerea noului Registru Electronic de Evidenta a Salariatilor (REVISAL) – termen 15 decembrie 2011;

Registrul general de evidenţă a salariaţilor se completează şi se transmite inspectoratului teritorial de muncă în ordinea angajării şi cuprinde elementele de identificare ale tuturor salariaţilor, data angajării, funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificării ocupaţiilor din România sau altor acte normative, tipul contractului individual de muncă, salariul, sporurile şi cuantumul acestora, perioada şi cauzele de suspendare a contractului individual de muncă, perioada detaşării şi data încetării contractului individual de muncă.

Intocmirea dosarului personal al angajatului;

Dosarul personal al salariatului cuprinde cel puţin următoarele documente:

• actele necesare angajării;

• contractul individual de muncă;

• actele adiţionale şi celelalte acte referitoare la modificarea;

• suspendarea şi încetarea contractelor individuale de muncă, acte de studii/certificate de calificare, precum şi orice alte documente care certifică legalitatea şi corectitudinea completării în registru.

√ Intocmirea regulamentului intern;

Regulamentul intern se intocmeste de catre angajator, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz. Regulamentul intern cuprinde cel puţin următoarele categorii de dispoziţii:

a) reguli privind protecţia, igiena şi securitatea în muncă în cadrul unităţii;

b) reguli privind respectarea principiului nediscriminării şi al înlăturării oricărei forme de încălcare a demnităţii;

c) drepturile şi obligaţiile angajatorului şi ale salariaţilor;

d) procedura de soluţionare a cererilor sau a reclamaţiilor individuale ale salariaţilor;

e) reguli concrete privind disciplina muncii în unitate;

f) abaterile disciplinare şi sancţiunile aplicabile;

g) reguli referitoare la procedura disciplinară;

h) modalităţile de aplicare a altor dispoziţii legale sau contractuale specifice;

i) criteriile şi procedurile de evaluare profesională a salariaţilor

In cazul angajatorilor infiintati termenul de intocmire este de 60 de zile de la data dobandirii personalitatii juridice.

√   La cerere, sa elibereze toate documentele care atesta calitatea de salariat a solicitantului ;

Termenul este de cel mult 15 zile de la data solicitării.

√ Sa asigure confidentialitatea datelor cu caracter personal ale salariatilor.

Articole similare

Comentariul tau aici